Pár slov o tai-či a či-kungu

24. května 2013 v 14:59 |  Jemná cvičení
Při hledání jemných typů cvičení jsem se setkala i s tai-či a či-kungem. Oba tyto styly považuji také za velmi přínosné. Vedou člověka ke správnému držení těla tak, aby páteřním kanálem mohla správně proudit životní energie, nebo chcete-li mozkomíšní mok, a nervové spoje vedoucí z páteře do celého těla nebyly nikde uskřípnuté. Při cvičení je důraz kladen na nácvik stoje s podsazenou pánví tak, aby prohnutí bederní páteře bylo co nejmenší. Hlava se pocitově vytahuje za temenem. Tai-či a či-kung na obnovu životní energie určitě doporučuji ke zvážení. Prováděné pohyby jsou pomalé, plynulé, se soustředěním na dech. U cvičení se nezapotíte. Je ale třeba vzít v úvahu fakt, že tato cvičení probíhají v drtivé většině ve stoje a ne každému s únavovým syndromem toto bude hned od začátku dělat dobře. Já jsem například obecně se stáním dost bojovala. Po nějaké době postávání mi zatuhávaly svaly a dělalo se mi slabo. Pocit těžkých a bolavých nohou potom přetrvával klidně až do dalšího dne. Nutno ale podotknout, že v souvislosti s lekcí čchi-kungu si na něco podobného nevzpomínám. Tou dobou mi už ale přeci jen bylo vlivem zdravé stravy lépe. Každopádně přínosné určitě je naučit se stoj s rovnou páteří, který se potom dá praktikovat třeba při čekání na autobus. Přínos v nácviku vnímání vlastního těla a vnitřní ztišení je podobný jako u jógy.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama